-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40377 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چرا پيامبر اكرم، با توجه به علم غيب خود، كه ميدانست مسلمانان به دو فرقه بزرگ شيعه و سني تقسيم خواهند شد، مسلمانان را متوجه آن نكرد و جلوي اين تفرقه را نگرفت؟

آري، پيامبر اكرم، بدون شك با خواست خداوند آگاهي از علم غيب داشت، و هرگاه ميخواست و اراده ميكرد، ميتوانست چيزي از اسرار غيب و امور مربوط به آينده را آگاه شود، ولي آنها جز در مواقع خاص مأمور به استفاده از علم عادي بودند و از راه اعجاز و علوم غيب بنا نبود استفاده نمايند.

از راه اجبار، نيز اين كار ممكن نبود، زيرا ايمان اجباري بيارزش است.

بنابراين، تنها راهي كه باقي ميماند از راه اطلاع و آگاهي رساني است، پيامبر اكرماز اين راه در مواقع مختلف بهره برد و مسلمانان را به اين چند دستگي متوجه ساخت كه نمونهاي از اين روايات عبارتند از:

1. حديث سفينة نوح: پيامبر اكرمدر اين حديث ميفرمايد: اهلبيت من در ميانشما، همانند كشتي نوحاند، هر كس بر آن سوار شود، نجات مييابد و هر كس از آن جدا شود، هلاك ميگردد.(بحارالانوار، علامه مجلسي;، ج 23، ص 124، نشر مؤسسة الوفأ.)

از حديث فوق، استفاده ميشود كه خط ولايت، تا پايان جهان ادامه دارد، چرا كه دنيا هميشه مركز طوفانها است، يعني در هر عصر و زمان، شياطين و مناديان ضلالت و يا گمشدگان وادي حيرت وجود دارند، اين طوفانها آرام نميگيرد و تا قيامت بر پا گردد و خداوند در ميان بندگانش داوري كند و به گفتة قرآن، اختلافها را برچيند، بنابراين هميشه وجود اين كشتي نجات ضروري است وتخلف از آن ماية هلاكت است.

اين حديث تفسيري است بر حديث معروف پيامبر اكرمكه ميفرمايد: بزودي امت من بر هفتاد و سه فرقه تقسيم ميشوند كه يك فرقة از آنها نجات پيدا ميكنند و بقيه در آتش جهنم قرار ميگيرند.

حضرت عليپرسيد: اين فرقه ناجيه كدام است؟ فرمود: كسي كه، به آن چه كه تو بر آن هستي و شيعيان و اصحاب تو هستند، تمسّك جويد.(بحارالانوار، همان، ج 28، ص 4.)

2. حديث نجوم: پيامبر اكرمدر اين حديث فرمود: ستارگان براي اهل زمين، ماية امنيت و نجات از غرق شدن در درياست و اهل بيت من، امان و ماية نجات امتم از اختلافاتند، پس هنگامي كه قبيلهاي از عرب با آنها مخالفت كنند، اختلاف در ميان امت ظاهر ميشود و آنها حزب شيطان خواهند شد.(صحيفة الرضا، ص 56، كنگرة جهاني امام رضا7 / ر.ك: پيام قرآن، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 9، ص 61ـ68، ج 7، ص 223ـ243، دارالكتب الاسلامية.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.